Minden reklámszakember, de még az átlagos reklámfogyasztó is, tudja, hogy a jó reklámhoz jó nő kell. Ez lehetett az egyik vezérelv a PETA itt látható hirdetésében, amelyhez a közismerten jó megjelenésű Pamela Andersont kérték fel modellnek. Most mit mondjak, jó lett a kép.
Az üzenet már egy más tészta. A PETA, amely egy állatvédő egyesület, évek óta küzd az állatok védelméért (milyen meglepő), legyen szó szőrmebundáról, állatkísérletekről vagy éppen a hús fogyasztásáról. Ezek nemes dolgok, és könnyű egyetérteni, bár az utóbbi azért nem olyan kis falat. Mármint, hogy legyünk vegetáriánusok, ahogy ezt a reklám is mondja ("Have a heart, go vegetarian", azaz "Legyen szíved, légy vega").
Az üzenetet azzal kívánták emészthetővé tenni, hogy Anderson kisasszony testét, a hentesnél látható ábrákhoz hasonlóan, felszabdalták a szaggatott vonalakkal. Ez ügyes ötlet, de durván elrontották az egészet a felirattal. "All animals have the same parts.", vagyis "Minden állatnak ugyanazok a részei vannak.". Ezzel a kijelentéssel egy biológus nyomban vitatkozna, de még én is fel tudnám tenni a kérdést, hogy hol van a hal lába? Ha más irányból közelítünk, akkor ez a felirat azt sugallja, hogy Anderson úrhölgy is egy állat lenne? Persze, halottam Darwinról, de ismerem az ellenvéleményt is.
Szóval sokat markolt a PETA, de keveset fogott. A reklám figyelemfelkeltő, de az igazi üzenete szerintem nem megy át, még bio-evolúciós filozofálás nélkül sem.