Szinte biztos vagyok benne, hogy ilyen reklámot, mint amilyet most mutatok, nem sokan láttak, még azok közül sem, akik hivatásszerűen foglalkoznak hirdetésekkel. Persze fegyverreklám volt már a blogon, de ez akkor is más, több szempontból is.
Mindenekelőtt ez nem akármilyen fegyver-hirdetés, ez egy mesterlövész puska. Nem vagyok ugyan szakértője a témának, de úgy gondolom, egy ilyen fegyvert az ember nem önvédelemre vásárol, talán vadászathoz igen, bár nem tartom túl sportszerűnek. Másrészt a cég logója egy indián. Akik köztudottan nem kedvelték a villámló botokat, sőt, meg merem kockáztatni, hogy eleget szenvedtek a durrogtató sápadtarcúaktól.
A szlogen is "nagyot durran": "One shot, one kill.", azaz "Egy lövés, egy találat" (vagy talán fordíthatnánk úgy, hogy "minden lövés biztos találat"). Vagyis a gyártó eleve úgy véli, hogy a fegyver célja a gyilkolás, tehát még véletlenül sem a sport. Az apróbetűs szöveg tovább fokozza az izgalmakat, mert azt írja, hogy a fegyver elnevezésében szereplő "BA" (bachelor of arts) rövidítés nem a bölcsészetre (vagy szabad művészetekre) utal, ám ha valaki használja az agya kreatív oldalát, könnyen rájöhet, mit is rövidít valójában. Bár én is BA vagyok, kevés tippem van: talán Brutal Arms (brutális fegyver) vagy esetleg Big Aim (nagy célzás). (Ám valószínűleg a bolt action rövidítése, amely annyit tesz, forgó tolózáras...)
Egyszóval érdekes hirdetés, de szerintem mellélőttek a marketinges fiúk (és lányok), ugyanakkor aki kedveli a fegyvereket, nyilván másképp látja az egész kérdést. 1500 dollárért (kb. 430 ezer forint) biztos megéri beszerezni egy ilyen puskát, hátha éppen gyilkolni támad kedvünk, és szeretnénk biztosra menni.