Telitalálat?

2017. február 08. 06:41 - reklamfogo

savage.jpgSzinte biztos vagyok benne, hogy ilyen reklámot, mint amilyet most mutatok, nem sokan láttak, még azok közül sem, akik hivatásszerűen foglalkoznak hirdetésekkel. Persze fegyverreklám volt már a blogon, de ez akkor is más, több szempontból is.

Mindenekelőtt ez nem akármilyen fegyver-hirdetés, ez egy mesterlövész puska. Nem vagyok ugyan szakértője a témának, de úgy gondolom, egy ilyen fegyvert az ember nem önvédelemre vásárol, talán vadászathoz igen, bár nem tartom túl sportszerűnek. Másrészt a cég logója egy indián. Akik köztudottan nem kedvelték a villámló botokat, sőt, meg merem kockáztatni, hogy eleget szenvedtek a durrogtató sápadtarcúaktól. 

A szlogen is "nagyot durran": "One shot, one kill.", azaz "Egy lövés, egy találat" (vagy talán fordíthatnánk úgy, hogy "minden lövés biztos találat"). Vagyis a gyártó eleve úgy véli, hogy a fegyver célja a gyilkolás, tehát még véletlenül sem a sport. Az apróbetűs szöveg tovább fokozza az izgalmakat, mert azt írja, hogy a fegyver elnevezésében szereplő "BA" (bachelor of arts) rövidítés nem a bölcsészetre (vagy szabad művészetekre) utal, ám ha valaki használja az agya kreatív oldalát, könnyen rájöhet, mit is rövidít valójában. Bár én is BA vagyok, kevés tippem van: talán Brutal Arms (brutális fegyver) vagy esetleg Big Aim (nagy célzás). (Ám valószínűleg a bolt action rövidítése, amely annyit tesz, forgó tolózáras...)

Egyszóval érdekes hirdetés, de szerintem mellélőttek a marketinges fiúk (és lányok), ugyanakkor aki kedveli a fegyvereket, nyilván másképp látja az egész kérdést. 1500 dollárért (kb. 430 ezer forint) biztos megéri beszerezni egy ilyen puskát, hátha éppen gyilkolni támad kedvünk, és szeretnénk biztosra menni.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr412235840

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Medgar 2017.02.08. 16:01:57

The Savage 110 BA .338 Lapua is a military long range precision tactical cartridge whose time has come. Research Armament in the United States developed the original round in 1983 at the request of the U.S. Navy.

Miért lenne ennek köze a sporthoz?

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2017.02.08. 16:18:14

Az, hogy "one shot one kill" az nem annyira egy lövés egy találat azért! Ez teljesen egyértelműen egy lövés, egy ölés--a találatra inkább a "one shot one hit" vagy valami hasonló lenne. Amúgy egy hadi használatra szánt preciziós fegyvert mivel reklámozzon, ha nem a mesterlövészek egyik jelmondatával?

Labasmaz 2017.02.08. 16:25:43

Egy lövés, egy ölés - és még rímel is. Nem utolsó sorban egy idézet egy filmből:

www.imdb.com/title/tt0108171/

ignore all 2017.02.08. 16:59:12

@HK417: "egy hadi használatra szánt preciziós fegyvert mivel reklámozzon"
Öö, ezt minek reklámozza? A hozzáértőt nem veri át, a nem hozzáértőnek meg minek "egy hadi használatra szánt preciziós fegyvert" reklámozni?

Oké, tudom a nagy Ámerikában ezt "sport" céljából beszerezhetik, de ha a Negy Amerikai Sportemberek a célcsoport (höhö, cél-csoport, érted! höhö - by BeavisandButthead) akkor talán sportosabbra kellett volna venni a szöveget is. Mindenesetre megosztó lett, és mint tudjuk - a negatív reklám is reklám..

reklamfogo 2017.02.08. 16:59:44

@Medgar: Teljesen igazad van, ez leginkább egy katonai fegyver. Csak úgy gondoltam (talán tévesen), hogy ha már újságban hirdetik, akkor nem csak hivatásos mesterlövészeknek szánják - azt feltételeztem, őket más módon keresik meg.

@HK417: Tényleg pontosabb, és ráadásul sokkal jobban hangzik a Te fordításod! Köszi!

Én szóltam, hogy a fegyverek kedvelői másképp fogják nézni ezt a hirdetést, és örülök, hogy meg is osztották véleményüket!

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2017.02.08. 17:22:37

@ignore all: @reklamfogo: Amúgy én sem nagyon értem, hogy miért van ennyi kifejezetten hadifegyvernek, hasonló reklámja-de az összes gyártó bőszen reklámoz mindenfelé a világban, holott elenyésző azoknak az országoknak a száma, ahol ezek polgári használatra beszerezhetőek. Még érdekesebb a sok gépkarabély és géppisztoly reklám (HK G36, HK MP7, hogy csak egy gyártót említsek)

Dworkyll · http://ekonyvolvaso.blog.hu/ 2017.02.22. 14:36:54

@HK417: Tök egyszerű. Két célcsoport van.

A kormányzati döntéshozók. Az állami megrendelések mindenütt zsíros üzletek, és "be kell vinni" a köztudatba ezt a terméket, ami egy nettó hadipuska. Washington DC-ben szoktak lenni vadászrepülőgép-cityposzterek, na az vicces.

Nem elhanyagolható azoknak a száma sem, akik teljesen civil célokra imádnak katonai fegyvereket beszerezni, és menőnek találják, ha igazi hadipuskákkal lövöldözhetnek. Légy erős, a liberális fegyvertartásáról híres Magyarországon is vannak sportlövők, akik pl. .50 BMG kaliberrel nyomják. Nem sokan, és nem sok helyen, de vannak. És ők piszokul jól vannak eleresztve anyagilag.

Nekik szól ez a reklám.

reklamfogo 2017.02.23. 18:53:53

@Dworkyll: Szenzációs ez a reklámfilm, még akkor is, ha nem fegyvert reklámoz! Köszönöm!
süti beállítások módosítása