Sokféle sörreklám létezik, a klasszikus ivóstól az unortodox egymásodperces kiáltásig, de viszonylag ritka az olyan, amelyben maga a termék nem játszik aktív szerepet. Nyilván ennek megvan az oka, nehéz úgy szomjat kelteni, ha nem látszik a nedű vagy nem jelenik meg valamilyen félreérthetetlen helyzetben maga a sör. A sör nélküli sör reklám azonban nem lehetetlen feladat, a kanadai Farnham például egészen jól megoldotta a feladatot.
Lágy kezdés során megtudjuk, hogy "A kellemes hangoknak pozitív hatása van a növényekre". Az andalító zene ránk is jó hatással van, szinte fel sem figyelünk rá, hogy furcsa eszközöket cipelő alakok jelennek meg egy ültetvényen, akik hatalmas hangszórókat állítanak fel. Na persze, mondjuk, nyilván klasszikust fognak játszani a kedves kis növényeknek, hogy érezzék a törődést. De nem... Feljön ugyanis a kérdés: "Nos, mit játsszunk a növényeknek, hogy keserűbbé váljanak?"
Nem sok időnk marad töprengeni sem különös kérdésen, sem a válaszon, mert felszakítja dobhártyánkat egy babasírás, majd légkalapács, majd további válogatott zajok... mintegy feleletként. Már-már azon vagyunk, hogy kikapcsoljuk a hangot, de jön a katarzis: "Farnham sör - keserű komlóból készítve." Persze, aki felismerte a növényt, annak ez nem meglepő, de nekem meglepetés volt.
A reklámfilm egyébként egyben arra is tökéletes példa, hogy miként lehet viszonylag alacsony költséggel, statikus helyszínen, remek kameramunkával, ötletes és ízletes hirdetést készíteni. Egészségünkre!