Az összeesküvés-elméletek kedvelői előtt nyilván nem ismeretlen, egy átlagos reklámfogyasztó számára azonban bizonyára reveláló erővel hathat, hogy az egyes hirdetésekben igenis lehetnek mély áthallások vagy rejtett szimbólumok. Akárcsak a zenei klippekben. Most nem megyünk túl mélyre, de azért mutatok erre egy eklatáns példát, egy kozmetikum reklámját: a Christian Dior Poison (Méreg) fantázianevű parfümjét.
Alapvetően egy intim jelenetet látunk: kerek sminktükre előtt egy kellemes vonalvezetésű hölgy ül, az asztalkán üvegcsék. A tükörben látszik a háttér, az összehúzott függönyök közül előtűnő ablak. Az ilyesmiben járatosaknak nyilván már így is feltűnik a rejtett ábra, ha nem, akkor próbáld meg távolabbról nézni a képet.
Igen, ez egy koponya: a szemei a hölgy haja és annak tükörképe, az orr az ablakrés, a fogak pedig az asztalkán sorakozó üvegcsék. Ügyes kompozíció, ráadásul tökéletesen harmonizál a parfüm nevével (emlékszünk még, Méreg). AZ, hogy a kép és a hirdetés mennyire hozza meg a hölgyek kedvét a parfüm megvásárlására, azt nem tudom, de mint reklámfogó, örülök, hogy ilyen rettenetesen ötletes illusztrációt hoztak össze.