Kitört a kánikula, mindenki utazik - ki külföldre, ki belföldre. Az idei nyaralási terveket természetesen jól felforgatta egy mikroszkopikus bandita, de sokunk nem adja fel a megérdemelt üdülést. A külföldi célpontok beszűkülésével párhuzamosan érthető, hogy sokan a belföldi turizmus izmosodását remélik - majd kiderül, mennyire lesz erős a szezon. Az viszont már tény, hogy a hazai úti célok népszerűsítése gőzerővel folyik.
Itt érkeztem el a mai reklámhoz, ami minden, csak nem jó. Nem szeretnék puzséri magasságokba emelkedni (vagy mélységekbe süllyedni), de kinek a ra...gyogó ötlete volt egy hófehér köntösbe öltözött párt álmodni a hiredetés közepére?! Mi volt a koncepció? Ráadásul a fickó köntöse rövidke, még egy fehér törcsi is kilóg alóla. Egy sima szabadidőruha mennyiben változtatta volna meg az üzenetet?
Nem vagyok fotós, de annyit tudok, hogy ha a képen szereplő személyek között nagy a magasságkülönbség, akkor perspektívával lehet finomítani, például úgy, hogy a magasabb hátrébb áll. Azaz pont nem úgy, ahogy a képen látjuk. (Arra gondolni sem merek, hogy azért lett ez a beállítás, hogy a nő feje fölé elférjen a szöveg!)
"Együtt, itthon, szabadon, Magyarország visszavár!" (a "szabadon" után nincs vessző az eredetiben, se más írásjel - vajon miért?). A hangzatos szlogenből egyébként kettő (együtt és itthon) nem újdonság, eddig is erre voltunk ítélve. A "szabadon" az jó. "Visszavár"? De el sem mentünk.
És a hirdetett helység Zebegény. Csodás település, még csodásabb környezetben, mindenkinek csak ajánlani tudom. (Zárójelben jegyzem meg, hogy az elsők között voltak, akik hangosan tiltakoztak a látogatók ellen a járványhelyzet elején. De most már nyilván más az önkormányzat hozzáállása az idegenforgalmi ügyekben.)