Következzék ismét egy hazai reklám, a Samsung mosógépe. Ezúttal gyémántdobbal! Nos, a képen egy mosógép, amelybe szemmel láthatólag önként és maguktól sorjáznak be a ruhák. Vajon a mosópor is?
De félre a tréfával: impozáns megjelenésű hirdetés, tájékoztat egy új típusú mosógépről, és ha éppen most terveznék venni egyet, még meg is gondolnám. Ám a hozzá csatlakozó szöveg elolvasásakor már gondolkodóba esem, kit is céloz ez a reklám, mert azt mondja: "Mostantól minden ruha arra vágyik, hogy mielőbb kimossák."
Nagyon nem értem és értékelem azokat a reklámokat, amelyek emberi vonásokkal jellemeznek tárgyakat. Egy ruha nem vágyik semmire - ezt szögezzük le. A mosás nem szabadidős tevékenység, hanem munka - ezt is véssük kőbe (ha valaki nem így gondolja, kérdezze meg anyukáját vagy feleségét). Szóval egy értelmesebb felirattal élvezhető hirdetést kaptunk volna, arról nem is szólva, hogy a gyémánt-mintázatú dob maximum egy technika-megszállottat hoz lázba, egy háziasszonyt a legkevésbé... Egy gyűrű vagy karkötő képében mondjuk mindjárt más lenne a helyzet.