Most ismét egy olyan hirdetés jön, ahol fel kell hívnom az érzékeny lelkű olvasóim figyelmét, hogy ne kattintsanak a nagyobb képért, különösen ha épp ebédszünetben nézik a blogom. De a kép ide kívánkozik, jelenkori marketing-kultúránk része, akármennyire is elüt a mainstream marketingtől.
A képen egy hullaházat látunk, abból is nem a pedáns CSI fajtát, hanem a külvárosi kórházét (vagy a Resident Evil studióberendezését). Az orvos meglehetősen furcsa pózban leledzik, és ez a két szokatlan körülmény azonnal felveti a kérdést (már persze ha legyőztük kezdeti vizuális ellenszenvünket), hogy mégis mit is reklámozna ez a hirdetés?
Nos, egy nem kevésbé szalonképtelen dolgot, gyógyszert, amely elejét veszi, hogy testünk alsó feléből kellemetlen szagú gázok távozzanak, hasonlóan kellemetlen hanghatások közepette. A szöveg a sarokban azt mondja, hogy "Not everyone can" vagyis "nem mindenki tudja" vagy "nem mindenki teheti meg". És a Luftal tabletta megállítja a gázokat.
A kép bizarrságán túl ez is furcsán hangzik. A felirat nyilván arra utal, hogy vannak olyanok, akik elengedhetik (pl. ez az orvos), de vannak, akik nem (nyilván a célközönség). És ha ők ezt a tablettát szedik, akkor nem is kell aggódniuk. Tudom, hogy nehéz lehet egy ilyen terméket reklámozni, de szinte biztos vagyok benne, hogy ezzel a hirdetéssel túllőttek a célon.