Egyházi egy

2011. június 01. 11:38 - reklamfogo

Ismét egy komplett menü következik, ezúttal az egyházak 1%-os plakátjai kerülnek górcső alá (ABC sorrendben, hogy sértődés ne essék).

1szaz_evangelikus.jpgAz első az Evangélikus egyház plakátja, amely egyetlen érzelemre játszik, a sajnálatra. Ugyan nem vagyok reklámszakember, csak fogyasztó, de egy szomorú kép szomorú érzéseket kelt bennem és nyilvános tereken való megjelenése lehangol. Inkább a fejem fordítom el, semmint elmélyedjek az igazságában. Én úgy gondolom, hogy pozitív eredményt csak pozitív üzenettel lehet elérni. Az itt közölt üzenet szerint 1%-om segít egybentartani a családokat, viszont akkor jobb lett volna egy boldog családot a képre tenni (pozitív üzenet) valamilyen formában. És habár érthető az üzenet és ötletes az elgondolás, az evangélikusok ezzel a plakáttal nem fognak tömeges adakozókat vonzani.

 

1szaz_hit.jpgA következő egyház a Hit Gyülekezete. Ügyes szójátékkal vezetik be: hit, mint vallási meggyőződés vagy Hit, mint a gyülekezet neve. Ebben azonban ki is merül a pozitívum, a vizuális megjelenés nem követi a szellemes szlogent. Itt is a karitatív oldal kerül kihangsúlyozásra, mintha az egyházaknak más dolga sem lenne, mint ételt osztani. Ugyan a szöveg ennél többet is elmond, a képi üzenet dominálja a plakátot. Hasonlóan az előzőhöz, ez is lehangoló megjelenésű és még csak nem is annyira színes.

 

 

1szaz_izraelita.jpgA harmadik bemutatandó egyház az Izrealita, amelyik gyökeresen más oldalról próbál közelíteni, mint az előbbiek. Humorosra vette a figurát, ami mindenképpen sikeresebbnek ígérkezik, mint a komor hangulatú plakátok. Az ötlet, hogy zsidó viccek legyenek a hirdetésben, kifejezetten találó. A hozzá fűzött üzenet is passzol és nem apellál sajnálkozásra, ami további változatosságot hoz. Hátrányaként felhozható, hogy nem tartalmaz képi elemet, amely odavonzaná a tekintetet, a szöveggel teleírt plakátok általában veszítenek az illusztráltakkal szemben. Viszont csak megállókban láttam ilyen hirdetéseket, ami nyilván hatásosan kezeli ezt a problémát, hisz több idő áll az amúgy is unatkozó emberek számára, hogy elolvassák. Bár rangsort nem akarok felállítani, szerintem ez a plakát volt az idei év nyertese - reklámfogás szempontjából.

 

1szaz_katolikus.jpgVégül, de nem utolsósorban, a Katolikus egyház plakátja kerül terítékre. Ők valahogy a két véglet között keresték az utat: nem akartak komor hangulatot, de elviccelni sem. A hirdetés egyértelműen nem támaszkodik a szokványos karitatív tevékenységek ábrázolására, de nem is próbál humorral hatni. Két verziója is van a hirdetésnek: egy, ami az egyház feladatait sorolja fel a post-it papírokon, a másik, ami egy átlagos család mindennapi tevékenységeit. Az előbbi változat esetében érthető a szlogen (...de együtt még többet tehetnénk), míg a másik helyzetben kissé sztahanovista élmunkás feeling bontakozik ki belőle (még ennél is többet?!). Amúgy ez a felsorolás azt sugallja, persze csak freudi sejtelmességgel, hogy a pénz mindent megold, ami egy egyház esetében igencsak furcsa megközelítés.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr984783210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása