Egy, a reklámszakmában is jól ismert, bölcs mondás szerint "jó bornak, nem kell cégér". Persze bármelyik marketing-gyakornok el tudja magyarázni, hogy ez nem igaz, de mivel az ember vizuális lény, be is mutatom. Mégpedig ezzel a sörreklámmal, amely a lehető legötletesebb formában jeleníti meg, hogy de igenis kell.
A Gordon sör ugyanis, készítő szerint, annyira jó, hogy nem kell bizonyítania semmit (Gordon. Nothing to prove.), vagyis nem szorul rá, hogy akcióban árusítsák vagy promociós fogásokkal népszerűsítsék. Akkor pedig nem kell a jól bevált "kettőt fizet, hármat kap" trükkhöz nyúlni, lehet teljes áron adni, azaz "2+1 3 áráért". Ennél már csak az lehetne jobb, hogy "hármat fizet, kettőt kap".
Kreatív szövegezésén és koncepcióján túl feltétlen említést érdemel a reklám igen erőteljes a grafikai megjelenése is: erős kontrasztszínnel maga a termék, férfias kékkel a háttér. Mondjuk így egy kicsit a Denim és Axe reklámok fílingje köszön vissza, de végül is a sör is férfias ital (leginkább).
És hogy visszatérjek a bevezetőben említett borra és cégérre, ha a Gordon olyan jó, hogy nincs mit bizonyítania, akkor minek is kell a reklám? Na ugye, hogy kell az a cégér...