Mint már sokszor megállapítottam, a kevés gykran több, mint a sok, ha a reklámszakmában mozgunk. Vannak látványelemekkel és szlogenekkel telezsúfolt hirdetések, amelyek átláthatatlanok és logikátlanok (ezáltal aztán sikertelenek) és vannak egyszerű, szinte minimalista, reklámok, amelyek viszont sikeresek.
A most bemutatott Tide folteltávolító reklám pont ez utóbbi kategóriába tartozik: kevés kéi elem, egyszerű szlogen, de mégis ötletes, humoros, találó és eredményes. Mert mi is lenne egy folteltávolító legnagyonn erénye, ha nem a foltok eltávolítása? És mi lenne foltosság egyik izgalmas szimbóluma, ha nem egy leopárd? Innen már egyszerű, ugye?
"Removes stains in one go...", azaz "Egyből eltávolítja a foltokat...", mondja a szlogen, ami nem nobel-díjas irodalmi magasságokról árulkodik, de pontosan kifejezi a termék jellemzőjét. Folt, nincs... ennyi egy ütős reklám.