Nefelejcs

2014. február 20. 11:07 - reklamfogo

ProjectLembrar.jpgA most bemutatott hirdetés egy ékes példája annak, hogy egy viszonylag kényes témához miként lehet hozzányúlni úgy, hogy az ne okozzon felháborodást, ellenszenvet vagy szégyent. Az a mód ugyanis, hogy egyes szervezetek a súlyos egészségügyi vagy szociális problémákra azzal hívják fel a figyelmet, hogy a maga naturális valóságában elébünk helyezik a pácienst, nem működik. Ezek a képek csak az előbb említett három érzés valamelyikét generálják bennünk.

A Projeto Lembrar nevű brazil egyesület hirdetése azonban ötletes, figyelemfelkeltő és elgondolkodtató módon mutatja be az Alzheimer-kór következményét, anélkül, hogy felháborodnánk, stb. Már maga a kép is elegendő ahhoz, hogy érdeklődni kezdjünk, mi és miért van bemutatva. Első pillantásra akár szemüvegreklám is lehetne, de alaposabban megnézve kiderül, hogy nem. "Alzheimer's erases even what you never thought you would forget.", azaz "Az Alzheimer azt is kitörli, amiről azt gondoltad, sosem fogod elfelejteni", mondja a szlogen, ami a kórral járó feledékenységre utal.

Vagyis a hirdetés figyelemfelkeltő, nem következik belőle automatikusan a megértés (e két tulajdonság biztosítja, hogy elegendő időt töltsünk a hirdetés megismerésével, és ne csak átfussunk rajta), a szlogen tömör és ütős, az összhang nem tolakodó, felháborító, ellenszenves vagy szégyenkező. Lehet nyitni a szíveket, gondolkodást és a pénztárcákat... mert végül is ez az egyesület célja.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr415823749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása