Amikor az a feladat, hogy valamilyen célra az emberektől pénzt gyűjtsünk, igen nehéz helyzetben vagyunk. Már nem mi, hanem azok, akiket egy ilyen hirdetés elkészítésével bíznak meg. Mert kérni sokféleképpen lehet, de vajon melyik lesz az a módszer, amire valóban megnyílnak a pénztárcák? A múltkori bejegyzés mutatott egy példát, Braziliából, és most itt a második. Ezek a brazilok tudhatnak valamit...
Ez a mostani hirdetés színházépítésre gyűjt, a hangzatos nevű Mother of God (Isten Anyja) színháznak. Ami az első pillanatban megragadott, az a bankjegy eszméletlen ötletes transzformálása díszletté. Azonnal és minden körítés nélkül érthető, hogy mi a plakát célja, ráadásul ötletes és diplomatikus módon (v.ö. "Adj vért."). Maga többi grafikai elem is a helyén van, ám a szlogen felejthető, bár nagy igazságot mond, miszerint az adomány a személyi jövedelemadóból levonható.
Egyszóval ismét jár a tíz pont brazil reklámszakembereinknek. Mármint nem a mieink, csak képletesen értettem.