Szinte közhely, hogy egy csinos nővel mindent el lehet adni, és a marketing történelmét átlapozva bizony tényleg erre a következtetésre juthatunk. Persze azért akadnak olyan esetek is, amikor a szép nő sem segít.
Hogy az Effen vodka esetében segít-e a képen pompázó légikisasszony vagy sem, azt nem tudom, de a reklám mindenesetre őt állítja a középpontba, az tuti. A hirdetett termék, azaz a vodka, sokkal inkább tűnik amolyan kelléknek a képen, mintsem központi témának. Ami nem feltétlen baj, lehet ezt okosan is csinálni, például itt is erről van szó. A reklám hímsoviniszta áthallásait tovább emeli a szlogen: "There's nothing more satisfying than Effen on the plane.", azaz "Semmi sem kielégítőbb, mint egy Effen a repülőn." Még jó, hogy az Effen nem egy női név (?).
Azért azt furcsállom, hogy az utastér üres, kicsit feldobta volna az utasok látványa, de az üzenet így is érthető és világos (szó szerint... fehér ülések... egyébként hol vannak ilyenek?!). AZt hiszem a hirdetés alapján sok férfi szívesen nézne egy Effen fenekére...