Figyelemreméltó fogás kerül most elénk, több szempontból is. Egyrészt, mert a mienk. (Magyar.) Másrészt, mert a reklámkészítés labirintusának bugyraiba vezet be (ha nem képzvar ilyet mondani).
Adott egy sajnálatos jelenség, miszerint több szerencsétlen baleset is történt, amelynek áldozatai között többségben voltak olyan román állampolgárok, akik munkavégzés céljából több száz kilométert autóztak. Ezt felismerve, a MÁV START ráérzett egy piaci lehetőségre és merő jóindulatból (tényleg!) előrukkolt ezzel a hirdetéssel. Amely a céljának tökéletesen megfelel, amennyiben az esztétikum és a tapintat lépcsőin nem kívánunk megerőltető lépéséket tenni felfelé.
Az esztétikum magáért beszél, valószínűleg a rozsdásodó kisbusz gyártási éve nagyobb, mint a mellette látható vonaté (de lehet, hogy tévedek), szóval ha már villantani szeretnék, akkor villantsak valami klasszat, egy modern vonattal. Továbbá nem vagyok meggyőződve róla, hogy a baleseteket a járművek rossz műszaki állapota okozta, szóval a kisbusz ilyentén való ábrázolása nem feltétlenül korrekt.
Tapintat oldalról annyi a megjegyzésem, hogy azok, akik a közúti utazást választják a vonat helyett, nem feltétlenül önszántukból és megelégedésükre teszik ezt, hanem a körülmények kényszere miatt. Szóval lehetne ugyanezt a koncepciót másképp is illusztrálni, a kisbusz-utazók cikizése nélkül. Mert tudnánk példát mondani vasúti balesetekre is, a menetrend érzékeny kérdéséről nem is beszélve.
A MÁV tehát egy ténylegesen létező problémára kívánt, a számára is előnnyel kecsegtető ajánlatot tenni, és ez mindenképpen dicséretes, de még egy hét kreatív munka ráfért volna a grafikai megjelenítés csiszolására.