Ismét tegyünk egy kirándulást a múltba, egészen pontosan az 1930-as évekbe, amely már kinyúlik a retró hatálya alól, olyan korabeli. Nemcsak a technikai megvalósítás és a fekete-fehér grafika leplezi le, hogy vastagon a múltban járunk, hanem a hirdetés egész koncepciója is. Mielőtt belemennénk ennek boncolgatásába, szögezzük le, hogy egy vitaminreklámot látunk, amelyekkel ma is simán szembetalálkozhatunk az utcán vagy a tévében (ha nem vagyunk elég gyorsak a távkapcsolóval).
A Kellog's cég PEP vitaminjáról van szó, ami annyira vitalizál, energetizál és egyáltalán megszépít, hogy az csuda. Érthető is a férj kérdése a jobb alsó sarokban lévő kis képkockában, ami tömören így foglalható össze: A manóba, szívem, Te egész kivirágoztál a főzésben, takarításban és portörlésben, én meg szétesem a munkahelyi stresszben. Mi a válasz? Nos, erre nem az a találó felelet, hogy mert egész nap nem vagy itthon és békén hagysz az ostobaságaiddal, hanem hogy a vitamin, édesem! Minderre a férfi sommásan megállapítja: "So the harder a wife works, the cuter she looks!", azaz "Szóval minél keményebben dolgozik egy feleség, annál csinosabban néz ki!" Azt hiszem ez az a pillanat, amikor a csinos asszony egyetlen határozott mozdulattal letolja a portörlő seprűt a férje torkán... ereje biztos van hozzá.
Amúgy az egész reklám, a "mi van, teve, megfagytál?" viccre hajaz, azzal a különbséggel, hogy azon nevetni lehet, ezen pedig sírni vagy üvölteni.
Amúgy miért nem szed PEP vitamint a férj is???