Lehetne egy picivel több?

2015. március 04. 12:38 - reklamfogo

gyea1.jpgMegérkezett az 1 százalék begyűjtésének ideje, nem csoda, hogy utcáinkat, útjainkat kezdik megtölteni az ilyen jellegű hirdetések. Nem látok ebben semmi kivetnivalót, sőt, azt találom sajnálatosnak, hogy ilyen nemes és szükséges tevékenységekre így kell összekalapozni a pénzt. Mindazonáltal nem tudok elmenni amellett, hogy a legtöbb ilyen jellegű hirdetés - tisztelet a kivételnek - mennyire faék egyszerűséggel próbálkozik. Nem vagyok képzett PR- vagy marketing szakember (még), de azért annyit érzékelek, hogy a minket bombázó rengeteg reklám és hirdetés tengerében elég nehéz kitűnni, és akkor még a vidra-effektust nem is említem. Én megértem és tisztában vagyok vele, hogy az alapítványoknak és egyesületeknek leginkább erre nincs komoly kerete, de azért valahol húzni kellene egy határt, hiszen mégiscsak a nagy nyilvánosság elé lépnek, és egyáltalán nem mindegy, hogyan.

A most bemutatott hirdetés tökéletes illusztrációja ennek a gondolatnak, de korántsem az egyetlen példa (elnézést is kérek, hogy pont őket citálom most ide). A Gyermekétkeztetési Alapítvány plakátja ez, és egy országban, ahol a gyermekszegénység és éhezés  igenis jelen van, igazán megérdemelnék (nemcsak) a mi egy-forintjainkat. De ez a grafikai és szöveges megjelenés sajnos nagyon kevés. Hogy mást ne kérdezzek, mi van a zacskókban? (Ha már ezt a rettenetesen bornírt képet tették a plakátra.) Étel? Valószínű, de ez a sok szatyor inkább tűnik egy szemétkupacnak, vagy egy bevásárlókocsi kiöntött tartalmának, mint bármi másnak. Mivel gyermekétkeztetés, esetleg egy mosolygó gyermekarc nem lenne jobb ide? Tudom, sztereotípia, de a szatyornál biztos jobb.

"Köszönjük, hogy ránk gondol!" mondja a szlogen. Amennyiben csak gondolok rájuk, az nem lesz elég, ha az 1 százalékomat odaadom, az már valami. A "Köszönjük, hogy nekünk adja." sem valami kreatív ötlet, de szerintem minőségi előrelépés.

Ebben az szomorít el igazán, hogy a gyermekétkeztetés kapcsán annyi jópofa ötlet adja magát a képi megjelenésre, hogy egy ilyen koncepcióval az utcára lépni nemcsak ciki, hanem valószínűleg az eredményessége is kicsi. Mivel az 1 százalékomról már rendelkeztem, így azt nem tudom felajánlani, de ha jövőre még itt leszek, és megkeresnek időben, akkor szívesen, állampolgári felajánlásként segítek a 2016-os plakáttervek megalkotásában.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr547239975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása