Így a tavasz végén, nyár elején szeretnék bemutatni egy sikamlós hirdetést, amely reklámtörténelem is egyben. Ez az 19khmm évben készült reklám egy teljesen hétköznapi dologról szól, a D. J. Flooring nevű cég hagyományos és műanyag szőnyegek lefektetését vállalja, ingyenes felméréssel, profi tervezéssel és garanciával. A szlogen is erre utal "Laid by the best.", vagyis "A legjobb által lefektetve." (Angolul nem hangzik annyira pikánsan, mint magyarul, de ez legyen az angolok baja.)
Az első rejtély ott bujkál, hogy miért kell egy padlószőnyeg hirdetéshez egy pezsgőspoharas nő? Mi köze van a szőnyegfektetésnek ehhez? A második misztikum a nő bal kezének tartása: miért fogja a vállát ivás közben, ráadásul ilyen furcsám? A harmadik kérdés az lenne, hogy mitől lenne sikamlós ez a hirdetés, ahogy a bevezetőben mondtam? És a végső titok, hogy mitől reklámtörténelem?
Mind a négy kérdésre egy a válasz: nézzük a képet fejjel lefelé, a balesetek elkerülése végett inkább azt írom, 180 fokkal elforgatva. Így egy egészen más látvány tárul a szemünk elé, és ahogy mondani szokták, a kép magáért beszél.