Többféle reklám létezik, van például az úgynevezett attitűd-építő fajta, amely nem észérvekkel akar meggyőzni egy bizonyos produktum vásárlásának előnyeiről, hanem az érzelmeimre szeretne hatni. A Skoda, amelynek szlogenje amúgy is a "Simply clever", azaz mondjuk "Egyszerűen okos", elég egyszerűen oldotta meg a marketingfeladatot az itt látható hirdetésén.
"A szíved és az eszed ugyanúgy döntene" mondja a felirat, amely egyértelműen az érzelmen alapuló döntést kívánja a racionalitással elegyíteni. Mindez nem is lenne baj, minek túlfogalmazni azt, amit egyszerűen is lehet, de a mellékelt illusztrációt nem tudom hova tenni. Ez a Skoda itt parkol vagy épp behajt/kihajt a gyalogosoknak fenntartott részre/részről?
Az okos döntés most a tilosban való parkolás vagy behajtás között lenne? Persze lehet, hogy ez is roppant egyszerű, csak én kombinálom túl, de akkor sem világos, hogy mit akar ez a kép jelenteni. És nem csak az eszem, a szívem sem tudja.