Az autóreklámok általában hálás témák, egy autót sokféleképpen lehet hirdetni, a hagyományostól a roppant kreatívon át a gerilla-reklámig. De hiba lenne azt gondolni, hogy éppen ezért minden autóreklám alapból csak jó lehet. Ha nem számítjuk az unalmas fajtát, akkor is van lehetőség a melléfogásra. Mint például az itt látható Volkswagen hirdetés esetében.
Nem tudom, mi volt az alapkoncepció a Golf R reklámkampányában, sejtésem szerint a sportosság, fiatalosság, vagányság. De az is lehet, hogy valami más. A képletes megfogalmazás, miszerint helikopter osztva nindzsa, szorozva transformers plusz godzilla egyenlő R, sokat sejtet, de nem jelent semmit. Persze megszokhattuk, hogy a reklámszövegek egy része az égvilágon nem jelent semmit, csak jól hangzik (ez természetesen fontos az érzések felkeltésében), de míg a TV reklámban elhangzó szó elszáll, a nyomtatásban megjelenő írás megmarad.
Nem biztos az sem, hogy érdemes egy autót egyenlővé tenni pár gyermekjátékkal és filmszereplővel, akiknek egy része ráadásul nem is létezik. Kíváncsi lennék, kiben milyen érzéseket vagy gondolatokat ébreszt ez a reklám, illetve hogy miért és mennyire csábítja vásárlásra.