Felszínes lenne azt gondolni, hogy csak profitorientált cégek vállalkoznak gerilla reklámokra, mert rengeteg példa van a civil szervezetek akcióira is. Sőt, ezek a kezdeményezések alig vagy nem is maradnak el a "nagyokétól". Például az itt látható reklám sem kispályás.
A RainCity Housing nevű kanadai szervezet, amely a hajléktalanoknak segít szállást biztosítani, ezzel a furcsa, de roppant látványos kezdeményezéssel rukkolt elő. Ez egy pad, amely nappal elraktározza a napfényt, és éjjel kisugározza, amolyan foszforeszkáló ülőalkalmatosságként. Nappal a "This is a bench", azaz "Ez egy pad" felirat díszeleg rajta, este pedig a "This is a bedroom", vagyis "Ez egy hálószoba" szöveg. Nos, ez nem valami egetrengetően eredeti, de az ötlet nem ebben van, hanem a foszforeszkálásban. Egy közhelyes megállapítást ültettek át különleges köntösbe, és bejött.