Kinek vicces?

2016. április 26. 08:29 - reklamfogo

renniepill.jpgÉpp nemrég került szóba egy beszélgetésben a gyógyszerreklámokkal kapcsolatos szigorú szabályozás kérdése, ezért tudom, hogy nem egyszerű feladat a törvényeknek is megfelelni, ugyanakkor a reklámfogyasztók felé is valami kreatívat és vicceset tálalni. Pláne, ha egy olyan termékről van szó, amely amúgy is egy kellemetlen problémát akar orvosolni. A Bayer reflux és gyomorégés elleni tablettája nyilván nem említhető egy lapon egy vitaminnal vagy fájdalomcsillapítóval, legalábbis ami a vizualizálást és promóciós lehetőségeket illeti. Meg is dolgoztak vele a marketingesek, az eredmény itt látható.

A plakát bal oldala teljesen rendben van, ötletes, diplomatikusan humoros és kellőképpen hétköznapias. Az "Úgy tűnik, ez egy Rennie pillanat." felirat azonban zavart okoz az erőben és az összképben. Egyrészt előrevetíti, hogy mi lesz az elkerülhetetlen következménye a dolognak, vagyis olyan, mint az egyszerű anyai tanács arra a kérdésre, hogy "mama, ehetek kovászos uborkát tejföllel?" "Persze, csak összefo*od magadat, fiam." Kinek van így kedve egy szendvicshez, fánkhoz vagy kávéhoz, kedves Bayer? 

Másrészt a lazának szánt szlogenről eszembe jut egy korabeli WC graffiti: "A hasmenés most már nem is annyira vicces, ugye?" Látszik, hogy a reklámot nem olyanok készítették, akik maguk is szenvednek ettől a betegségtől, máskülönben kerülték volna a vicceskedő hangnemet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr548658440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása