Nem ismerem a Green Taxi vezetőségét, sem azokat az embereket, akik ezt a hirdetést összehozták nekik (akár belsős, akár külsős partner), de teljesen ingyen adnék egy jó tanácsot a taxivállalat irányításának: keressenek egy másik reklámszakembert. Az indoklásért sem kérek pénzt (milyen nagylelkű tőlem, ugye?).
Az első dolog a grafikai megjelenés. Az rendben van, hogy a taxik sárgák, ezzel nincs mit kezdeni, tehát ez a vizuális elem adott. De a háttér? Komolyan egy sárga kaszárnyaépület volt a legmegfelelőbb? Ha már Green Taxi, legalább a ligetbe álljanak ki (amíg még megvan)! Azután a plakát egyik fele teljesen fehér? Értem, hogy ezen látható legjobban az írás, de mégis. Nem volt egy szimpatikus sofőrjük, aki bevállalta volna az arcát? Vagy egy fotómodell? (Tudják, jó nővel, gyerekkel és kutyával mindent el lehet adni – ez is egy grátisz tanács.)
A második dolog a feliratok. A “megbízható” rendben van, hiszen a személyszállítóktól sokan ezt várják el első helyen, ám a másik kettő szempont lehet egy geotermikus kazánnál vagy egy szemétfeldolgozónál, de erősen kétlem, hogy a taxi-választást befolyásolja (ha létezik erről felmérésük, akkor visszavonom).
Végül az időzítés. Semmilyen negatív feltételezés sincs bennem (sőt tudom, hogy egyedül a Green Taxi fejezte ki szimpátiáját irántuk), de nem lehet nem összekapcsolni ezt a hirdetést az Uber távozásával, és a taxisok efölött érzett kajánságával. Ráerősít erre a fílingre a mobiltelefonos app reklámozása. (Sovány vigasz az Ubernek, hogy legalább ezt az egy dolgot elérték, más taxiscégek is fejlesztettek hozzájuk hasonló mobilappokat.)
Szóval ezt a hirdetést nem most kellett volna, de ha mégis most, akkor nem így!