Érdekes lenne egy olyan felmérés, hogy vajon az emberek hány százaléka olvassa el alaposan a reklámok szövegét és közülük mennyien gondolkodnak el a feliratok jelentésén. Ezt a POS reklámot az egyik hipermarketben láttam, és mialatt várakoztam, belegondoltam, mit is akar üzenni?
"Egy védelem, amely nem adja fel. Ezért te sem." Mivel egy intimbetétről van szó, a reklám nyilván arra próbál utalni, hogy merítsek erőt a kitartáshoz egy tampontól. Nos, ez nem valami felemelő példa. Legyek olyan szívós? Hehe... abszurd poén, a Monty Python-nak bejött... az Always-nek nem. Ilyen a sóbiznisz.
De a legjobb ezután jön: "Versenyezz úgy mintegylány!" Nos, hogyan is versenyez egy lány? A riói aranyak alapján azt mondanám, hétszer jobban, mint egy fiú. De félre az ilyen iróniával, mi lenne ennek a mondatnak az értelme? Mi ez a gender alapú megkülönböztetés?
Ismerős az a beszólás, hogy úgy ütsz, mint egy lány. Nem túl hízelgő, általában nem is szokott békés vége lenni az ilyen kezdetű párbeszédeknek. De akkor most ez a reklám hogyan érti ezt a mintegylányos dolgot? Vajon ezt a hirdetést férfiak, vagy nők találták ki? És mit szólnak hozzá a nők?