Már egy ideje feszülten figyelem a 3-as metró körüli izmozást és kifárasztásos időhúzást, de nem is ez a lényeg, hanem az itt látható hirdetés. Teljesen véletlenül akadtam rá, először valóban egy film plakátjának véltem, csak a metrószerelvény volt olyan furcsán ismerős. De aztán megérkezett a szerelvény, azaz kapcsoltam, hogy miről is szól ez az egész.
Nos, ez a Jobbik hirdetése, nyilván erősen politikai töltettel, de ez nem vesz le az alkotás ötletességéből és technikai kivitelezéséből. Ugyanis mindkét területen kiemelkedőt alkottak. A kép élénk, nem csak a színek miatt, hanem az események miatt is, simán hozza az ötvenes-hatvanas évek sci-fi plakátjainak egyedi hangulatát. Még arra is figyeltek, hogy az előtérben lévő pirosruhás nő hitchcocki stílusban tolja - pazar! Mondjuk a vezetőfülke ablakára tapadt, sziluettje alapján lengén öltözött nő figurája némileg meglepő elem - pláne, hogy az árnyákok alapján legalább négyen vannak odabent.
A szöveg méltó, még ha a főcímet a Jackson-Livingstone lapozgatós kalandjáték könyvsorozattól csórták is. Szépen hozzák össze a retorikai kérdéseket a 350 forintos beugróval, talán egy ici-picit lehetne észrevehetőbb az alternatíva ("Nem ezt akarja? Akkor fordítson!). A felszólítás egyébként - akrva, akaratlanul - remek, hisz érthető szó szerint (nyilván a hirdetés hátoldalán folytatódik a szövegelés), másrészt átvitten is megállja a helyét: fordítson a helyzeten.
Szóval ilyen politikai szellemességet várnék el a 21. században, a kormánykékség ehhez képest nem is említhető kategória. Ja, hogy ez egy picit szenzációhajhász és olyan bulváros? A közügyek iránti apátia szerintem szükségessé teszi a populárisabb stílus használatát, másrészt az eltúlzott képi és szöveges megjelenés nagyobb eséllyel hívja fel a figyelmet az amúgy valóban létező veszélyre.