Bámulatos, hogy milyen ajándékötletekkel kápráztattak el bennünket, fogyasztókat, az idén (is). Csak két gyögyszemet emelek ki a tenger mélyéről, ajándékba. Az első ez a fantasztikus 49 forintos ajánlat:
"99% Kedvezmény" (valószínűleg ba van kapcsolva a Word-ben az új sor nagybetűvel funkció), ez már döfi, ezt szereti a vásárló! Mondjuk, ha a szerelmem is látta a hirdetést, akkor számomra lesz nagy meglepetés a pofon, amit a "van képed egy 50 forintos ékszerrel kiszúrni a szemem?!" kijelentés mellé kapok. De kattintsunk bele ebbe a nagyszerű ajánlatba:
Máris kiderül, hogy valóban létezik a mesebeli "soha vissza nem térő ajánlat", mert egyrészt a másodperc-számláló gyorsan lepereg, másrészt "figyelem, ha becsukod, az ablak többé nem jelenik meg". Hogy ehhez miért kell az e-mail címem, az rejtély. Én azonban felvettem a kesztyűt és bezártam az ablakot:
Ennek ellenére a "Sikeresen aktiváltad ajándékod!" felirat fogadott. Pedig nem is! De igen! De nem! Ugyanakkor az is kiderült, hogy nem ám arról van szó, hogy megúszom az idei karit 50 forintból, hanem rendelnem kell még egy terméket, hogy megkaphassam a 99%-os árengedményt a nyakláncra. Nos, igen, megmondta az öreg Rothschild: nincs olyan, hogy ingyenebéd (lehet, hogy más mondta, de akkor is igaz).
A lap alján pedig az egyik kedvencem:
Ezeket a "minősítéseket" ugyan ki adta nekik?
A másik példa ennél rövidebb, de ugyanilyen értékes. Bevallom, nem tudom, minek örül a nők többsége karácsonykor, és rettenetesen szeretném, ha a nagy Ő ilyen, lábáról levett, pozícióban heverne a kanapémon.
Ezért naná, hogy kattintottam! És megtudtam a nagy titkot! Egy "anti-aging" kezelésnek örülne a nők többsége! Hogy mit takar ez a dallamos kifejezés? "Öregedés elleni" kezelést. (Mondjuk a képen látható hölgynek nem igazán van ilyesmire szüksége, de ilyenek a reklámfogások.)
Nos, nem tudom, hogy az urak mit szólnának, ha a feleségük vagy a barátnőjük hirtelen egy fogyasztókúrára szóló ajándékkal lepné meg őket, vagy esetleg egy illemtan-órára feljogosító kuponnal. Fogalmazzunk úgy, hogy nagy "szerelem" kell legyen két ember közt egy ilyen öregedés elleni ajándékhoz, mert szerintem alapból a nők többsége nem ennek örül a legjobban.
Érdekes számomra az is, hogy a reklámban simán letegeztek, de a honlapon már magáznak, ám ez gondolom csak engem bánt. Az azonban fájdalmasabb, hogy így szólítanak meg: "Drága Uram!". Ez a stílus általában akkor kerül elő a szótárból, amikor másfél órája nem tudok élő ügyintézővel beszélni, és ezt szóvá merem tenni a végre valahára bejelentkező kisasszonynak, akinek pont úgy elege van belőlem, mint nekem az általa képviselt cégből. Szóval nagyon rosszul kezdődik...
Azt is tudom, hogy a kreatív írás olyan, hogy ahányszor újraolvasom, annyiszor tudnék változtatni, javítani rajta, ám egy exkluzív ajánlat esetén azért a szövegíró még dolgozhatott volna a nagybetűk, vesszők és kötőszavak helyes alkalmazásán, illetve a bonyolultabb szavak, mint a "környezetben", helyesírásán...