Megszokhattuk, hogy a mosogatószer-reklámok vagy rettenetesen sablonosak, vagy kiemelkedően ötletesek. Középút ebben a kategóriában nincs. Íme a Sunlight (napfény) nevű mosogatószer egyik reklámja, azt hiszem, világos (micsoda szóvicc!), melyik csoportba tartozik.
Nem tudom, miként jutottak erre a koncepcióra, gondolom talán láttak egy csillagászati illusztrációt, és beugrott. De akárhogy is történt, jól döntöttek. A figyelmes fogyasztó még azt is észreveheti, hogy a "bolygónak" nyele van, azaz az tulajdonképpen egy rettenetesen koszos serpenyő, amelyet épp megtisztítani készülünk.
Az ötletben az a szép, hogy még szlogen sem kell hozzá, bár azért egy picit óvatosan ujjongok, mert a termék maga fejjel lefelé szerepel a képen, így a márkanév is, ezért nem biztos, hogy a vásárló eljut az "aha!" élményig, vagyis felismeri a mosogatószert. Ennélkül pedig csak egy érdekes kép marad az egész.