Romantikus reklámok

2017. február 14. 07:05 - reklamfogo

Bár a tavasz még várat magára, a szerelem már elérkezett: újra itt van a Valentin nap! Kinek "végre!", kinek "már megint?", kinek "jaj, de jó!" és kinek "jaj, ne már!". Akárhogy is, ma elszabadulnak a rózsák és a szívek, romantika bújik minden paplan alá és a többi parfümös badarság. Mi azért ne aléljunk el, és fókuszáljunk a Valentin reklámpiaci jelenlétére: íme egy csokor (de rossz szóvicc).

Talán meglepő, hogy milyen nagy arányban szerepelnek étellel kapcsolatos reklámok: akár étterem (Dom Francisco), akár catering szolgáltatás (Vemeksepeti), akár konkrét élelmiszer (Wurst) legyen a téma. Ez persze nem véletlen, mi romantikusabb egy gyertafényes vacsoránál, akár egy étteremben, akár otthon? A Dom Francisco finoman elegáns illusztrációja kontrasztban áll a Vemeksepeti már-már az elemi ösztön szintjére lecsupaszított dizájnjával; míg a Wurst marad a naturális ábrázolásánál... Mindezt szöveg nélkül.

Az ellenben nem meglepő, hogy az óvszergyártók is kapva kapnak az alkalmon. A Durex tagadhatatlanul élen jár ebben. A szöveges hirdetésük tréfásan közelíti meg a Valentint: "Mindazok, akik a konkurrencia termékeit használják: Boldog apák napját!". Egyszerű, de roppant hatásos felütés, mernél ezek után máshoz nyúlni? (Úgy értem máshoz, mint Durex gumihoz!) Liftes reklámjuk azonban kínos, akárcsak a fülkében beálló zavart csend, amikor egy ilyen illusztrációval a háttérben kell 35 emeletnyit utaznunk kollégáinkkal. De azt is el tudom képzelni, hogy a negyedik emelet után harsány nevetéssé fajul a kezdeti visszafogott kuncogás, és tizedik környékén már a biztonságiakat kell hívni a liftből kihallatszó, artikulálatlan röhögés miatt.

Persze mások szem szeretnének kimaradni az élvezetből, például az Ariel kiránylányszöktető képe, vagy a TK Maxx ruhaüzlet kreatív szemgyakorlata. A Nissan is ügyesen nyúlt a témához, az egymásba fonodó, szív alakot képező fényszórók ötlete zseniális (mondhatnám teljesen új fényben látjuk a Bálint napot). Bár az nem teljesen egyértelmű, hogy igaz szerelem csak két Nissanos között lehet, vagy a dolog más autókkal is működik? És autó nélkül? A wellingtoni állatkert sem akart lecsúszni a jeles napról, igyekeztek valami szexiset kitalálni, de elmajomkodták. Hacsak nem arról van szó, hogy Valentin napon az állatkertbe szolid orgiát rendeztek, amelybe még a állatok is belepirultak.

És végül a Shick borotva (ööö... érdekes márkanév, nagyon úgy hangzik, mint a "sick" kiejtése, amely azt jelenti, "beteg"). Nem is tudom, hogy örüljek vagy bánkódjak miatta: az ötlet jó és érdekes, ám a látvány magáért beszél... undi. "Would you kiss you?", azaz "Megcsókolnád magad?" kérdi a szlogen, ami nyilván arra utal, hogy a pasik ugyan borotválkozzanak már meg Valentin napon, mert a csajok (eszerint) nem szívesen smárolnak szőrősképű férfiakkal. Ne elemezzük tovább a képet, mert mélyre jutnánk a gender-elmélet óceánjában, inkább szánjunk rá pár percet és szabaduljunk meg párunknak nem tetsző szőrzetünkről, akárkinek, akárhol is van a (felesége) feleslege. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr1612254534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása