Helytelen helyek

2017. április 07. 06:52 - reklamfogo

Van úgy, hogy a reklámtervezők legjobb igyekezete ellenére is becsúszik valami apró bibi - amikor a gonsodan megtervezett hirdetések a sors fintora folytán nem megfelelő helyekre kerülnek, vagy "rossz társaságba" keverednek. Ebből mutatnék be most pár példát:

Az első képen egy szomorú lány tartja bőrrákban elhunyt testvére arcképét, aki a túlzásba vitt napozás miatt hunyt el. Mellette egy "Hoppá!" feliratú hirdetés ajánl orvosságot a hajfestés hibáira. A másik két poszter a táplálkozással van kapcsolatban: míg az egyik a gyermekkori elhízás veszélyeire figyelmeztet, addig az alatta lévő épp egy gyorsétterem-láncot reklámoz. Jézus és a macska nem szorul magyarázatra, azt hiszem.

A gyermeküket halálra éheztető szülőkről szóló cikk mellé bekerült egy fogyókúrás reklám, az "I can make you thin" szlogennel, ami annyit tesz: "Vékonnyá tudlak tenni". Hoppá! A következő plakát a munkahelyi balesetek megelőzésére koncentrál, "Where's daddy?", azaz "Hol van apa?" felirattal. Nyilván komoly baleset érte, de egy közeli plakát egy másik alternatívát ajánl: "Gentlemen's Club" - azaz "Férfi Klub", a kép alapján nem lehet kétségünk afelől, hogy milyen szórakozóhelyről van szó.

Ha már elindultunk ebbe az irányba, akkor értékelhetjük a "répa hölggyel" vagy a "hölgy répával" című kompozíciót is. "Got a giant thirst?" kérdezi a répa, vagyis "Hatalmas szomjad van?" Inkább éhségnek nevezném, de így is áthallásos. Danielle Smith is pórul járt a busszal, de ez legalább vicces. Különösen, hogy a hölgy Vadrózsa (Wildrose). Végül egy haláli poén: a Walking Dead plakátja egy temetkezési vállalkozás mellett kegyetlen tréfa.

Persze nem kell messzi fördre utazni ehhez, nálunk is akadt már erre példa.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr8912406235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Duplaxiii 2017.04.08. 11:32:17

Nincs miről beszélni a hazai területről!
A ikrekkel forgatott borzalmas gyógyszerreklámok, az idióta gyerekekkel forgatott gyógyszerreklámok, a primitív kamubetegekkel forgatott ostoba gyógyszerreklámok, a gyógyszerreklámok (!!!) időszakában, melyek mellé pár hazug autóreklám jár, és ezeket negyedóránként egyidőben 10 pecig kell(ene) néznünk - ja elfelejtettem a kurkumás meg a csigás meg a hasonló természetgyógyász árveréseket -, már a teleshop edény vagy partvisreklámja is Oscar-díjas alakítások.
Nem egy-egy tévedés a meglepő, hanem az, hogy a reklámszakma alapja jutott nulla értelmi állapotba, ma már nincs kreativitás, mert a PC elvek, a feminista meg más "érdekvédő" mikrogyletek kizsarolták a nézhetetlen semmit!
Valamikor röhögtünk a cipőt a cioőboltból reklámon.
Vajon mennyit fizettek a rechterdobozos baromságért? És miért nem kap büntetést az, aki gyerekeket (szülőket) beszél rá gyógyszervásárlásra, fogyasztásra? Felnőtt nem nézhet dohány vagy más reklámot, egy felnőttnek tíltott a "szexista" reklám, de egy gyerek célközönség a káros dolgok terjesztéséhez?
Ne egy-egy reklám hibáját emeljük ki, hanem a mai reklámszakma totális csődjét! A milliárdos terület nulla produktumát!
Ha kiállsz a sarokra egy üveg csapvízzel, elvisz a TEK, mint csalót. Ha ezt egy mai reklámszakember teszi, sokmilliós kampánnyal, milliárdos bevételt generálva, az díjat kap!
Mindekttő csaló, de ha a globalizát "gondolatnácik" fizetik, az menő...
.
A reklám figyelemfelkeltő és megjegyzehető!
Ez
youtu.be/SiZAeG6UAaE
Ezereszer többet ad, mint két ostoba ikerlány fáj a fejem, a két vén farok vizelettartási gondja vagy egy debil kölyök MIÉRT? kampánya! Utobbi miatt a normális nem vásárol, hanem egy lapáttal vágná tarkón a kölköt és a reklám kiagyalóját.
És ez nem kéros, de egy nő szexista...
Ja...
Globálmarketing, amerikaimarketing PC alapú aberrációja a mai reklámszakma.

Unbiased 2017.04.08. 13:12:39

A legostobábbak azok a hirdetések, amiben a boldog páciens a végén így szól: "Viszlát fájdalom" (vagy korpa, körömgomba, álmatlanság, köhögés, láz, stb.) Vagyis alig várja, hogy a kellemetlenség visszatérjen.
süti beállítások módosítása