Akadnak olyan hirdetések, amelyek szórakoztatva tanítanak, és ahelyett, hogy mindenféle áligazsággal etetnének, kimondják a frankót. Ilyen ez a mostani reklám is: viccesen, de könyörtelenül a képünkbe tolja a kellemetlen igazságot. "The less you sleep, the more you eat." Ez az angolul rímelő szlogen annyit tesz: "Minél kevesebbet alszik, annál többet eszik." Ez van. (És magyarul is rímel!)
A szituációt menten illusztrálja is bagolybarátunk, akinek még egy fél zacskó chips kell, és letörik alatta az ág. Persze a bagoly ugyan éjjeli madár, amely akár szimbolizálhatja is az éjjel nem alvókat, de a kicsit fineszesebbek tudják, hogy a bagoly bizony nappal alszik, azaz kis madarunk nem az alváshiánytól túlsúlyos, hanem valami egészen mástól. De ez egy reklám, és nem biológia óra...
De mit is hirdetnek itt a hirdetők? Matracot. Igen, matracot, amelyen jól lehet alucikálni, és ha mélyen alszunk, akkor nem járunk minduntalan a hűtőszekrényhez, és nem leszünk ilyen pocakos baglyok. Mert senki nem akar pocakos bagoly lenni, ugye?