Nyilván mindenki felismeri a képen látható férfit, még akkor is, ha éppen az egyik legjellemzőbb stílusjegye, a hófehér szakálla, ezúttal hiányzik. Meghökkentő átalakulás, ráadásul nem is áll neki rosszul az új fazon. De miről is van szó?
A reklám a borotvapengéket gyártó Gillette alkotása, kifejezetten a Mikulás idejére. Bravúros választás, hiszen éppen azt szabadítják meg ikonikus szőrzetétől, aki elképzelhetetlen (volt eddig) a szakálla nélkül. Szinte alapelv, hogy egy hirdetés legelőször vizuálisan ragadja meg a nézőt, ez a szakállatlan Mikulással egyértelműen teljesül.
Ha a figyelmünket már magkapták, olvassuk el a szöveget is: "The best a man can get", azaz "A legjobb, amit egy férfi kaphat" mondja a szlogen. Ez szintén a Mikulás motívumot hozza, hiszen magába foglalja az ajándékozást, amely nemcsak a Télapónak jó, de nyilván a Gillette-nek is, hiszen még az is lehet, hogy az ötletes reklám hatására több borotvapenge fogy.