Klasszikus reklámok a klasszikusokhoz nyúlnak. Nem rossz szlogen, de a fele sem igaz. Vagyis a másik fele igen, mégpedig az, hogy vannak hirdetések, amelyek klasszikus festményekhez fordulnak ihletért. Íme egy palettára való belőlük:
Van Gogh nagyon népszerű kindulópont. A Samsung például fényképezőgépet reklámoz vele, amely nem szelfiket készít, hanem önarcképeket! Méghozzá oly művészi módon, hogy maga a mester is elégedett lett volna vele, nem pepecselt volna az ecsetekkel.
A Nescafé más aspektusát emelte ki a képnek, szerintük a kávéjuk ébredést hoz. Azt csak én teszem hozzá, hogy nem is akármilyet, hiszen olyan lesz a szemünk, hogy simán illusztrálhatunk egy orvosi könyvet a Basedow-kór bejegyzésnél.
A Panasonic pedig nem kevesebbet állít, minthogy olyan tökéletes és kihagyhatatlan fejhallgatót alkottak, hogy még Van Gogh is visszaragasztaná a fülét, hogy élvezhesse.
A Vaseline (ez egy bejegyzett márka) pedig Petrus Christus művének restaurálását egyszerűsíti le, hogy bemutassa, milyen jót tesz a 100% petrolátum a bőrnek, ugyanis kisimítja a ráncokat.
Végül a klasszikusok klasszikusa, a Mona Lisa, amint a Vidal Sassoon stílust reklámozza, modern, lila hajjal. Nem is áll rosszul neki. Ehhez azért választhatták volna Szinyei Merse Lila ruhás nőjét is, az sokkal jobban passzolna és ugyanúgy klasszikus.