Egy ideje már figyelem, hogy vajon jelennek-e meg olyan hirdetések, amelyek valamiféleképpen reagálnak a koronavírus járványra, de eddig csak arról hallottam, hogy a KFC visszavonta a "Finger lickin good." reklámjait, és egy ideig nem mutatja be sehol. Azért találtam néhány idevágó hirdetést, íme egy apró csokor, nehogy betegek legyünk tőlük:
Igazából a Corona Hard Seltzer sör reklámja nem ezt a témát lovagolja meg, a márka egy létező amerikai sörmárka, amely idén február végén jelent meg ezzel a kampánnyal: "Coming ashore soon.", vagyis "Nemsokára partot ér." Az időzítés balszerencsés, ráadásul a cég inkább magyarázkodni kezdett bocsánatkérés helyett.
Izrael más oldalról közelített, a héber szöveg jelentése: "Nem kellene ezt a plakátot látnia. Minél többet marad otthon, annál kevesebb a koronavírus." Az ötlet hajaz a régebben gyakori autómatricához, miszerint "ha ezt el tudod olvasni, túl közel jöttél"... de beválhat.
A Hersey csokigyár "Kisses" (Csókok) névre keresztelt terméke viszont ötletesen lovagolja meg a helyzetet: "A Kisses for mom. Spread love from a distance", vagyis "Egy Csók az anyunak. Küldj szeretetet távolról." Édes...
A görög Humble reklámügynökség maradt a saját portáján, ők is egy figyelemfelkeltő és kreatív reklámmal rukkoltak elő: "This is something we don't want to go viral.", azaz "Ez valami olyasmi, amit nem szeretnénk, ha vírussá válna." Gondolom nem kell elmélkedni a "go viral" (vírusmarketing) jelentésén, és a benne rejlő szójátékon, értjük, hisz Facebookozunk ezerrel.
Végül két "szexi" reklám, az egyik a népszerű pornó-oldaltól, amely arról informál minket, hogy "The end is coming. You should too.", vagyis a "Vég jön. Neked is kellene." (Sajnos ez magyarul nem hangzik úgy, mint angolul, ugyanis ők a "coming" szót használják abban az értelemben is, hogy szex közben "elmegy".) A másik hirdetés, talán épp a Pornhub reklámjára reagálva, azonban teljesen érthető: az óvszergyártó Skyn vállalat nemes egyszerűségel párzásra szólít fel (Stay and f***** at home, azaz Maradj és bas**** otthon).