Egy érdekes kollekcióval készültem mára, csupa olyan retro reklámmal, amelyekkel ma már biztosan nem találkozhatunk. Nem annyira a termék miatt, hanem inkább magának a hirdetésnek köszönhetően, hisz olyan kombinációkat láthatunk rajtuk, amelyek a mai PC világban elképzelhetetlenek.
Az első rögtön egy nagy ajaj, a hajánál fogva húzott nő (aki egyébként fehérneműt reklámoz), manapság szerintem olyan felháborodást váltana ki, hogy a hajuknál fogva rángatnák ki a marketingosztályt az utcára. De a férfiak sem voltak biztonságban, a második reklám szövege azt mondja: "Wake up gay in the morning!", ami akkoriban még azt jelentette, "Ébredj ma reggel vidáman!", de manapság a "gay" szót a meleg férfiakra használják, ami nem túl rózsás mellékhatás egy altató gyógyszertől.
Egy utasszállító repülőgépet hirdet a következő reklám, amelyen két kiskorú lány nézi izgatottan az odafent suhanó acélcsodát, ám a perspektíva valami mást is látni enged, ami a gyermekek jogait tekintetbe véve egy big no-no, ahogy az amerikai mondaná. A dohányzó orvos, illetve a szintén cigarettázó várandós nő hirdetése nem szorul különösebb magyarázatra, ilyet ma nem csak azért nem láthatunk, mert a dohányreklámokat betiltották, hanem mert ez a kombináció egészségügyileg elképzelhetetlen ma.
Ha már egészség, akkor az azbesztot, mint varázslatos ásványt, ma már egyetlen gyártó sem merné hirdetni, legalábbis heveny környezetvédelmi tiltakozás és hétszámjegyű kártérítés-igények nélkül.
Zárjunk a gyermekekkel: a szénsavas üdítőt kortyoló baba; a leghitelesebb automata fegyver másolatával játszó nyolcéves vagy a kokainos cukorkát reklámozó kisfiú sem komilfó ma már, pedig ez utóbbi azzal csábít, hogy "ez a cukorka elvisz egy utazásra". Nos, inkább ne vigyen sehová...