Egy több szempontból is különleges reklámot tűzök most az étlapra. Egyrészt, mert választ ad egy (régebben) mindenkit izgató kérdésre, másrészt pedig a célközönsége nem a fogyasztó, hanem a kereskedő.
Nézzük a lényeget: "Milyen férfi olvas Playboyt?" teszi fel az évtizedek óta megválaszolatlan kérdést a hirdetés. Nyilván mindenkinek van valamilyen elképzelése erről, ami vagy hízelgő, vagy nem az olvasók számára. A magazin, érthető módon, nagyon pozitív színben ábrázolja az olvasóközönségét: fiatal, széles érdeklődésű, újdonságokat elsőként kipróbáló, minőség iránt elkötelezett és megszerzi a kellemes élethez szükséges dolgokat. Óh, micsoda férfi!
A szöveg azt is kiemeli, hogy a Playboy olvasók 76 százalákának van lemezjátszója, 14 százalálának pedig kettő vagy több lemezjátszója is akad otthon! Ha azt gondolnánk, hogy a reklám lemezjátszó vásárlásra buzdít, tévednénk, mert ez a hirdetés a hirdetőknek szól: a Palyboyban lehet ilyen berendezést reklámozni, mert a célközönség vevő az ilyesmire.
Egyébként a legmeglepőbb adat mégis csak az, hogy a 6,9 millió férfi olvasó mellett 4,3 millió női olvasó is van. Kicsit furcsa ezek után, hogy a címkérdésben miért csak a férfiakat emelik ki, de ez már csak így van, a magazin is "boy" és nem "girl", ugye.