A csúnya valóság

2017. április 12. 06:48 - reklamfogo

Oskar T. Brand szétszedett (szó szerint) két népszerű divatmagazint, és megvizsgálta, mi is van bennük. Sokkoló megállapításokra jutott, ezért csak erős idegzetűeknek ajánlott a most következő poszt, amely röviden összefoglalja ezeket a meglepőeredményeket.

fashionmagazine2_1.jpg
Oskar maga elé vett egy ELLE és egy Cosmopolitan magazint, majd egyszerűen kitépte belőlük azokat az oldalakat, amelyek reklámokat vagy fizetett cikkeket (infomercial) tartalmaztak. Az ELLE 426 oldala közül 364 oldal, vagyis a magazin 85%-a volt reklám; a Cosmopolitan 244 oldala közül pedig 158 oldal, a lap 65%-a volt hirdetés. Tulajdonképpen nem is divatmagazin veszünk, hanem termékkatalógusokat - mondja Oskar.

fashionmagazine7.jpg

A magazinokban látható modellek tulajdonképpen nem is léteznek a valóságban - folytatja. A H&M például nemrég ismerte el, hogy számítógépes grafikai programokkal megalkotott vagy manipulált modell fotókat használt a hirdetéseiben. Ez természetesen nem csak a női, hanem a férfi modellekre is igaz. Egyébként a fotókon szereplő modellek átlagéletkora 21 év, dacára annak, hogy ezeket a lapokat 1/3-ad részben 40 év fölötti nők forgatják (40+ nő egyátalán nem szerepel az ilyen lapokban). A modellek nagyjából 18 centiméterrel magasabbak, illetve a testsúlyuk 25%-al kevesebb, mint egy átlagos nőnek, és sokuk orvosi értelemben az anorexiás kategóriába tartozik. Ez azért is érdekes, mert a Vogue magazin saját felmérése szerint, amelyben 1200 férfi véleményét kérték ki, kiderült, hogy a pasik nem találják vonzónak a vékony (vagyis az átlagos testsúly alatti) modelleket!

fashionmagazine6.jpg

Ugyancsak gondot okoz Oskar szerint, hogy ezek a magazinok már a gyermekeket is célba vették. Egy felmérés szerint a mai kislányok már hat éves korukban elkezdenek aggódni a súlyuk és az alkatuk miatt, és ezeknek a gyerekeknek a 80%-a felnőttként is elégedetlen lesz a testével. Amikor Európában és Amerikában úgy 50 millió nő szenved valamilyen táplálkozási betegségben - köztük modellek is - talán nem a legjobb üzenet az, ami a divatlapokból jön.

fashionmagazine8.jpg

Az ilyen divatlapok évtizedek óta a következő (reklám)üzeneteket sugallják a nőknek: Nem vagy elég jó!; Valami nem stimmel veled; Tulajdonképpen semmi sem stimmel veled; Nem vagy elég csinos; Ő csinosabb! AZ ilyen reklámok célja, hogy megmutassák, TE tökéletlen vagy és nem vagy megfelelő. A nők 70%-a a divatlap olvasása utáni 3. percben már feszeng és frusztrált. A címlapok fő üzenetei a pénz, a szépség, a szex, a diéta és a vásárlás.

Köszönjük, Oskar!

 

Forrás: oskartbrand.com

18 komment
Címkék: Divat Sajtó Ezmegaz

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr9512417447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Piszkos Freud 2017.04.13. 10:29:53

Nagyon meglepődtem. Még ilyen, hogy a divatlapok beteg szerkesztői beteg képeket használnak ... ki gondolta volna?

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2017.04.13. 10:42:35

Mindenkinek alapvetően a szebb és a jobb teszik, ezeket akarja elérni, ez nem újdonság. Ma már az is közismert, hogy a divatfotókat is manipulálják, azaz azok hazudnak. Csak sokan még elhiszik, amit ezekben a magazinokban látnak, a fotókat ugyanúgy mint a reklámokat. Ezért már az iskolában tanítani kéne, hogy a reklám hazudik és a valóság a szép.

narancshej 2017.04.13. 10:55:30

:-) Hehe, még csak most jött a megvilágosodás? Sosem veszek ilyesmit. Addig amíg lesz kereslet erre, addig vígan megélnek a reklámokból és PR cikkekből..Sajnos sokan megveszik, elhiszik, követik..Őrület!
Bestpixel előttem megomondta a tutit, így van tökéletesen egyetértek..Tanítani kellene már általános iskolában, pontosan úgy, ahogyan a KRESZ-t is...

Faplaty 2017.04.13. 11:22:33

>Ez azért is érdekes, mert a Vogue magazin saját felmérése szerint, amelyben 1200 férfi véleményét kérték ki, kiderült, hogy a pasik nem találják vonzónak a vékony (vagyis az átlagos testsúly alatti) modelleket!

Nincs ebben az égadta világon semmi érdekes. Az ilyen divatlapok, az egész divatvilág céljai között nem igazán szerepel a férfi ízlésnek való megfelelés, az egész kizárólag a nők közötti versengés, kivagyiság kiszolgálását célozza. Átlag nő nagyon ritkán öltözik a pasiknak/pasijának, leginkább a barátnőknek való megfelelésről szól a női ruhatár.

Ezért van tele reklámokkal, a nőket a divatlapban az érdekli, hogy milyen szemeteket kell megvenni, hogy menő csajoknak tűnhessenek. Mellé oda van téve az egyszálbelű fotostoppolt modell, aki a csajok szemében a "női szépség" megtestesítője, hogy ha megveszik a sok szart, akkor ők is ilyenek lehetnek. Persze a valóság nyilván nem így működik, de a célközönséget ez nem érdekli, ők elégedettek, hogy a pénzükért kaptak egy kis virtuális reményt, egy életérzést.

A férfi magazinok (Playboy és társai) persze ugyanezek pepitában, az internet korában ha valaki meztelen nőket akar nézni rég nem ezeket az újságokat veszi, mezei divatlapok ezek is, dugig méregdrága férfi státuszszimbólumok reklámjaival.

fénycsepp 2017.04.13. 11:47:12

Érdemes megnézni a fickó másik videóját, ahol osszehasonlit egy mai meg egy 1982-as Cosmopolitant. Képzeljetek, a régiben cikkek vannak, mégpedig akar ketoldalasak is! Nahát, hogy változnak az idők.

mt-03 2017.04.13. 12:17:45

ez az utolso kep eleg utos, az mar kb az a szint amiert van ahol buntetes jar...

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2017.04.13. 14:27:57

Azt tudjuk, hogy az Autós magazinokban felül vannak reprezentálva a sportautók és a luxusautók? Utána mindenki vesz valami 15 éves romot, ami újkorában is egy dögunalmas kocsi volt.
Háborognak az autósok?

sans paraben 2017.04.13. 14:47:39

@Eltévelyedés: a helyes kérdés az lenne, "háborognak az autók?" és ezzel bukott is az analógiád.

Jottó 2017.04.13. 14:50:35

az a probléma hogy egy felnőtt hiába mondja hogy nem veszi meg ezeket, nem érdekli, stb.. de nekem is volt anno olyan ismerősöm aki azért lett öngyilkos 16 évesen, mert dagadtnak találta magát (teljesen normális testalkata volt) , mivel folyamatosan az ilyen magazinokban megjelenő álomnőkkel hasonlítgatta össze magát ..a gyerekeknél/kamaszoknál évekig tartó problémákat tud okozni ez a dolog,egyik újságra sincs ráírva hogy csak mentálisan egészséges, kifejlett felnőttek vehetik kézbe

remixer 2017.04.13. 14:54:01

Milyen jó, hogy a hétköznapokon minden nő smink nélkül és push-up melltartó nélkül jár. Így mindenhol csak teljesen természetes embereket látok, ha nem nézegetek ilyen megtévesztő magazinokat...

csakférfi 2017.04.13. 14:55:01

@Piszkos Freud: mintha feministàk a nöi test aruvà vàlàsa ellen is fellépnének. Hol vannak ilyenkor. Hogy hogy nem tiltakoznak a nöi szerkesztök ellen?
Mindig csak a férfiak? Brühühü...
Basszus. Normàli férfi csak egyéjszakàs kalandot làt az anorexiàs tökéletes növé retusàlt képeken.
Làtszik mennyire mem ismerik a férfit úgy àltalàban. Köszönjük Emese,
:)

mizie 2017.04.13. 16:12:57

Ezt kb 20 éve minden évben elnyomja valamelyik magát érdekesnek gondoló marketinges. A másik ilyen a pepsi/cocacola vakteszt.

Alick 2017.04.13. 17:09:32

Nőnek álcázott csontrakéták... :)

2017.04.13. 17:20:56

@MaxVal BircaMan HJCD: ez egyike azon kevés dolognak, amibem egyetértünk

kommenter 2017.04.13. 19:19:40

Pár hónapja Palvin Barbiról is lehozott valami szennymédia egy olyan cikket, amiben valamilyen szinten egy a modell-szakmából kihízott modellnek titulálta őt és pár képpel ezt illusztrálta is ezt. Szerintem a pár kilóval több képeken sokkal jobban nézett ki, mint előtte valaha.
süti beállítások módosítása