Oskar T. Brand szétszedett (szó szerint) két népszerű divatmagazint, és megvizsgálta, mi is van bennük. Sokkoló megállapításokra jutott, ezért csak erős idegzetűeknek ajánlott a most következő poszt, amely röviden összefoglalja ezeket a meglepőeredményeket.
Oskar maga elé vett egy ELLE és egy Cosmopolitan magazint, majd egyszerűen kitépte belőlük azokat az oldalakat, amelyek reklámokat vagy fizetett cikkeket (infomercial) tartalmaztak. Az ELLE 426 oldala közül 364 oldal, vagyis a magazin 85%-a volt reklám; a Cosmopolitan 244 oldala közül pedig 158 oldal, a lap 65%-a volt hirdetés. Tulajdonképpen nem is divatmagazin veszünk, hanem termékkatalógusokat - mondja Oskar.
A magazinokban látható modellek tulajdonképpen nem is léteznek a valóságban - folytatja. A H&M például nemrég ismerte el, hogy számítógépes grafikai programokkal megalkotott vagy manipulált modell fotókat használt a hirdetéseiben. Ez természetesen nem csak a női, hanem a férfi modellekre is igaz. Egyébként a fotókon szereplő modellek átlagéletkora 21 év, dacára annak, hogy ezeket a lapokat 1/3-ad részben 40 év fölötti nők forgatják (40+ nő egyátalán nem szerepel az ilyen lapokban). A modellek nagyjából 18 centiméterrel magasabbak, illetve a testsúlyuk 25%-al kevesebb, mint egy átlagos nőnek, és sokuk orvosi értelemben az anorexiás kategóriába tartozik. Ez azért is érdekes, mert a Vogue magazin saját felmérése szerint, amelyben 1200 férfi véleményét kérték ki, kiderült, hogy a pasik nem találják vonzónak a vékony (vagyis az átlagos testsúly alatti) modelleket!
Ugyancsak gondot okoz Oskar szerint, hogy ezek a magazinok már a gyermekeket is célba vették. Egy felmérés szerint a mai kislányok már hat éves korukban elkezdenek aggódni a súlyuk és az alkatuk miatt, és ezeknek a gyerekeknek a 80%-a felnőttként is elégedetlen lesz a testével. Amikor Európában és Amerikában úgy 50 millió nő szenved valamilyen táplálkozási betegségben - köztük modellek is - talán nem a legjobb üzenet az, ami a divatlapokból jön.
Az ilyen divatlapok évtizedek óta a következő (reklám)üzeneteket sugallják a nőknek: Nem vagy elég jó!; Valami nem stimmel veled; Tulajdonképpen semmi sem stimmel veled; Nem vagy elég csinos; Ő csinosabb! AZ ilyen reklámok célja, hogy megmutassák, TE tökéletlen vagy és nem vagy megfelelő. A nők 70%-a a divatlap olvasása utáni 3. percben már feszeng és frusztrált. A címlapok fő üzenetei a pénz, a szépség, a szex, a diéta és a vásárlás.
Köszönjük, Oskar!
Forrás: oskartbrand.com