A National Geographic, amely mindig is híres volt fantasztikus fényképfelvételeiről, valamilyen oknál fogva szükségét érezte, hogy kikeljen a kontár és/vagy amatőr fotósok produktumai ellen. Felháborodásukat egy reklámkampánnyal tárták a világ elé, ebből a képsorozatból pózoljon itt most egy.
Az NG gurujai a ma nagyon populáris selfie-k módjára kaptak lencsevégre egy gorillát, mert ugye azt nyilván nem feltételezzük, hogy a gorilla magát kapta le. Remek ötlet, az ember tényleg kíváncsi lesz, miről is szól a hirdetés és valljuk be, ez is a célja. Aztán a mélyen tisztelt publikum elolvassa a feliratot: "There are lots of terrible animal pictures out there.", ami annyit tesz, hogy "Rengeteg borzalmas állat-fénykép kering a világban".
Valahol érteni vélem a NatGeo aggodalmát, miszerint ma már akárki lencsevégre kaphat állatokat és nem kell a drága magazint megvenni egy-egy ütős felvételért, de azért kicsit úgy érzem, túlspilázzák a dolgot. Stílszerűen a bolhából csinálnak elefántot. Mert igaz, hogy egy mobillal vagy egy digitális géppel bárki készíthet állatfotókat mondjuk otthon a cicájáról, az állatkertben a zsiráfról vagy egy szafarin az oroszlánkirályról, de azért az NG fotósait elég nehéz lenne überelni.
Persze valóban apadhat a csúcsminőség iránti kereslet, de ez a világ szava, mindenki fotóz, mindenki művész, önkifejez, megjelenít, megoszt, feltölt és lájkol. A monopóliumoknak annyi, NG kampány ide, NG kampány oda.