Március utolsó bejegyzésének tartogattam ezt a március idusát idéző hirdetést, ami véletlenül ismét a közszolgálati média egyik kezdeményezéséről szól. Ha nem tudnám, hogy a Petőfi TV elsősorban fiatalokat célzó csatorna, akkor azt mondanám magáról a hirdetésről, hogy gáz. De mivel tudom, kik lennének a célközönség tagjai, azt mondom rá: nagyon gáz.
Kezdjük a vizuális tartalommal. Bár a mai fiatalok egy bizonyos csoportja vevő a retró hangulatra, azért a többség inkább a modern, menő dolgokat favorizálja. Ez a kép azt sugallja, hogy akkor válassz minket, ha konzervatív, múltba forduló és úgy általában unalmas arc vagy. Azzal, mert nagy költőnk kezébe egy mobiltelefont adunk szelfi-pozícióba, még nem leszünk sem trendik, sem vagányak. Így nehéz lesz versenyezni a kereskedelmi tévék sorozataival.
A színvilág elképesztő. Elképesztően borús, sötét és uncsi. Fiatalos? Egy szóban: nem. Két szóban: nagyon nem. Azt értem, hogy a lila a nagy testvér vezérszíne miatt meg kellett jelenjen, de azért léteznek világosabb és harsányabb színek is - ha már a fiatalokat célozzuk. A szlogen viszont nagyon ott van. Tényleg. Ezt esetleg egy másik csapat dolgozta ki, mint a grafikai megjelenést?
Összességében egy meglehetősen visszafogott, komolykodó hirdetés lett, és bár én sem vagyok a mai fiatalság tagja, ez még nekem is ósdi. Talán anyámnak bejön.