Az egyszerű nem mindig nagyszerű

2016. február 09. 14:47 - reklamfogo

otthonteremtes.jpgAzt hiszem abban egyetértünk, hogy a jelenlegi kormány a legaktívabban kommunikáló kormányok egyike, legalábbis ami a plakátokat és tévéreklámokat illeti.  Ezzel tulajdonképpen semmi gond nincs, sőt azzal sem, hogy ezeknek a hirdetéseknek egységes arculatot alakítottak ki. 

Ami azonban mindenképpen szemet szúr, az nem más, mint a képi megjelenés aluldizájnoltsága... hogy egy ilyen szép magyartalan kifejezést használjak. A mostanában utcára került plakátok ugyanis valami olyan szintű ötlettelenségről árulkodnak, hogy annak minden reklámfogyasztónak fájnia kellene. Az itt látható hirdetés kb. 3 percet vett igénybe a tervezőnek, és talán a grafikus sem dolgozott vele többet a gépen, mint 2 perc. És már mehetett is a nyomdába, majd az óriásplakát-helyekre, nézzétek, emberek! Szégyen, hogy nem volt valaki a folyamatban, aki felemelte volna a mutatóujját, hogy "nono", azért rittyentsetek már egy szebb illusztrációt ennek a nagyszerű hírnek!

Ilyen technikával és grafikai megjelenéssel ma egyetlen versenyszférában lévő cég sem merne előrukkolni, de még egyes civil szervezetek is erősen meggondolnák, hogy vajon árt vagy használ-e egy ilyen alkotás az imázsuknak. És akkor arról ne is beszéljünk, hogy a szöveg mennyire értelmes. Mit jelent az, hogy "Otthonteremtés: +10 millió forint"? És mi köze ennek a működő reformokhoz? (Persze lehet érteni, ha az ember elég tájékozott az aktuális gazdasági-politikai hírekben.) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr698374466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása