Még egy hozzám hasonló rendszeres reklámfogót is ér időnként meglepetés, pedig higgyétek el, sok mindent láttam már a hirdetések piacán. Az Auchan egyik legfrissebb plakátja azonban mélyen megérintett. Tényleg nem tudom elképzelni azt a munkaértekezletet vagy jóváhagyási eljárást, amelyben egy ilyen hirdetés átmegy, és egyetlen, legalább közepesen fejlett ízléssel rendelkező, egyén sincs, aki azt mondja: gyerekek, ez így nagyon nem oké.
Rendben van, legyen az a felsővezetői akarat, hogy a darált húst reklámozzuk. Ezzel lehet vitázni, de legyen. A minimalista stílussal sincs bajom, sőt, roppant ötletes megoldásokat láttam már. A színvilág már inkább kritizálható, a hússzín ekkora felületen nem mutat jól, amint az látható. A szlogen is felemás: ha pont van a végén, akkor miért nem nagybetűvel kezdik? Emellett az "ízletes" szó az egyik legutolsó, ami erről a képről beugrik, ahhoz egy kicsit (nagyon) ízlésesebben kellett volna elhelyezni a húst, valami színben és formában kellemesebb környezetben.
A "Nagy választék kalandból" Auchan szlogent pedig élelmiszer esetében nem tudom értelmezni, ott nem kalandokra és izgalomra vágyok, hanem kiváló minőségre és kellemes ízre. Vagy rejt valamilyen meglepetést ez a darált hús? Túlmenően a vizuális sokkon, amiben még most is vagyok, a plakát felfedezése után négy nappal?