Szuperpont: nulla pont

2017. január 18. 07:02 - reklamfogo

A reklámfilmek esetében elsősorban a képi világra összpontosítunk, és csak másodsorban az elhangzó szövegre. Amennyiben a vizualitás nagyon a toppon van, megengedhetjük magunknak, hogy a szöveg egy picit butuskább legyen (természetesen csak ha nem vagyunk maximálisan igényesek). Ez fordítva is igaz: ha a képi megjelenés nem túl ütős, akkor bele kell erősítenünk a szövegbe. Éppen emiatt a "törvényszerűség" miatt szerepel itt a SuperShop éveleji reklámja:

Maga a reklám nem nagy durranás, ügyes az animáció, de semmi érdekfeszítő sincs benne. Ezért is hallgattam figyelmesebben a szöveget: "Létezik egy egyedülálló világ, ahol Ön minden pillanatban jól jár. Egy világ, ami elfér a zsebében." Ez valóban csábítóan hangzik! Minden pillanatban jól járok, azta! És ez elfér a zsebemben is, tyűha! Mi lehet ez? Nos, izé... egy vásárlói pontgyűjtő-kártya. OMG! Ez komoly? Ezzel járok minden pillanatban jól?! 

A SuperShop kártyának 16 partnere van, ebből mondjuk ötöt neveznék komoly jelenléttel bíró, és egy átlagmagyar szempontjából gyakorta felkeresett üzletláncnak. Erre a szituációra azért túlzás a "minden pillanatban jól jár" szlogent ráhúzni, arról nem is beszélve, hogy nagyon eltérő feltételei vannak a pontgyűjtésnek az egyes partnereknél, hiszen van ahol tényleg jól járok, máshol azonban nem annyira.

"Kezdje az évet milliónyi nyereménnyel!" folytatja a kellemes női hang. Hohó, kiáltok fel! Itt akkor most milliókat lehet nyerni! De nem... Az akció során 15 szerencsés nyertes kap fejenként 100 ezer pontot a kártyájára. Nos, a 100 ezer messze nincs millió! Ez szerintem egyértelműen egy roppant megtévesztő ígéret. (Persze ha összeadjuk, akkor a SuperShop szempontjából valóban másfélmillió pont, azaz forint, össznyeremény kerül kiosztásra, ám ez nem ekvivalens a "milliónyi nyereménnyel"!)

Slusszpoén? Ugyanez a reklám futott egy évvel ezelőtt is, 2016. januárjában, szinte szó szerint ugyanezzel a szöveggel. Akkor nyolc szerencsés kártyahasználó nyerhetett fejenként 500 ezer pontot, azaz tavaly a SuperShop négymillió pontot (forintot) osztott szét. Szóval a nyertesek száma egy év alatt majd megduplázódott, ám a nyeremény eközben majd harmadára zsugorodott. Pont.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr1412133003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása