Nem tudom, ki kezdte már el (legalább gondolatban) szervezni ezévi külföldi kirándulását, de most egy érdekes amszterdami szállodát szeretnék a figyelmébe ajánlani mindazoknak, akik Hollandia eme jeles városa felé kacsingatnak. A Hans Brinker Hotel-ről van szó, amely egy fapados szállás. Mint ilyen, érthető, hogy elsődleges szempont az alacsony ár, ennek megfelelően a szolgáltatások színvonala érthetőleg némileg elmarad a hatcsillagos Dubaj szállodától. De a Hans Brinker legalább őszinte is ezzel kapcsolatban. Íme néhány hirdetésük:
Ha valaki kevéssé igazodna el a feliratokban, akkor segítek. Ilyen ígéretekkel csábítanak: "Bocsánat, hogy mi vagyunk a legjobbak a reklamációi figyelmen kívül hagyásában." Vagy: "A szobalányaink kétszer olyan szorgalmasak, mivel csak egy van belőle." Esetleg: "Hans Brinker Hotel. Semmi nem lehet rosszabb. De mi mindent beleadunk." Az a nagy, mikrószkoppal felnagyított baktériumtelepes kép pedig egyszerűen arra hív, hogy "Edzd az immunrendszeredet." Azt is láthatjuk, hogy a szálló attól lesz környezetbarát, hogy a törölköző szerepét a függöny tölti be, illetve hogy mi minden nincs benne az árban - a csillaggal megjelölt bútorok és kiegészítők egész biztos hiányozni fognak a szobákból.
Egyébként a szálláshely ilyentén való reklámozása tudatos egy marketinstratégia része. Amely rettenetesen sikeres! Az alapgondolat onnan eredt, hogy manapság, az internet korában, minden szálloda tart a különböző weboldalakon és blogokon megjelenő, negatív vendég-véleményektől, ezért a "legjobb védekezés a támadás" alapon a Hans Brinker elébe ment mindennek. Szándékosan mindent a végletekig eltúloztak, és ezeket nyilván senki nem vette komolyan, viszont ötletesnek, egyedinek találták, és bizalmat szavaztak a szállónak. Ott aztán meggyőződhettek róla, hogy tényleg alaptalan minden, és a Hans Brinker igenis jó szálló!
Azért merész húzás, mert mi van, ha a potenciális vendégek ellenkező előjellel reagálnak, és messze elkerülik? Nos, mint minden üzleti döntéshez, ehhez a reklámkampányhoz is kellett némi kockáztatás. Egyébként az ötlet nem teljesen példanélküli, volt már rá példa... ezért nem példanélküli... ööö... szóval értitek.