Vannak olyan reklámötletek, amelyek látványosak, ötletesek és humorosak, mégsem jók. Nem azért mert gyenge a kivitelezés vagy túl elvont a kapcsolat a vizuális megjelenés és a hirdetmény között, hanem mert olyan dolgokkal operálnak, amelyek együttes jelenléte egy reklámban nem igazán nyerő.
De hogy a filozofálás helyett a gyakorlatra tereljem a szót (írást), álljon itt egy példa, a spanyol Calle 13 tévécsatorna (amely kifejezetten akciófilmekre specializálódik) reklámja. Borzalmasan ötletes, iszonyúan technikás, halálian vicces, de mégis mellétrafálás. Mert ugyan ki is szeretne egy (két) másodpercnél tovább nézni egy ilyen véres jelenetet? Közterületre nyilvánvalóan alkalmatlan, egy magazinban talán elfér, de nyilván nem a konyhai receptek vagy a gyermekrajzok mellett.
Tulajdonképpen egy érdekes grafikai kísérlet, izgalmasan tálalt ötlet, de a gyakorlatban nem igazán használható. Talán Ikea reklámnak? :-)